تولد 65 سالگی گدی لی (Geddie Lee) و مروری بر زندگی هنری او

امروز ، 12 آگوست ، 65اُمین تولد گدی لی ، بیسیست ، وکالیست و کیبوردیست  معروف است. 44 سال پیش در چنین روزی ” نیل پیرت ” جایگزین درامر اصلی گروه شد.

زندگی هنری گدی لی (Geddie Lee)

گدی لی ، یک موسیقیدان ، خواننده و ترانه سرای کانادایی است که به عنوان خواننده اصلی و باس برای گروه راش کانادایی شناخته می شود. لی در ماه سپتامبر سال 1968 با درخواست دوست کودکی خود الکس لیفسون ، جایگزین جف جونز (Bass) و جیمز جکسون (John Boss) شد . گروه "راش" که در دهه ی 1980 به محبوبیت چشمگیری دست یافت در آن زمان به عنوان بهترین گروه راک در جهان شناخته میشد و از حضور گدی لی به عنوان خواننده اصلی و نوازنده باس در گروه بهره میبرد.
گدی لی همواره برای انرژی بالایش روی استیج و توانایی منحصر به فردش در نوازندگی گیتار باس در کنار خوانندگی شهرت دارد. اولین تلاش انفرادی گدی لی، آهنگ سردرد مورد علاقه من ، در سال 2000 منتشر شد و از آلبوم های پرفروش وی میتوان به "2112" ، "خداحافظی با پادشاهان" ، "نیمکره ها" ، "امواج دائمی" و "تصویرهای متحرک" اشاره کرد.

مهارت گدی لی در گیتار باس از بسیاری از نوازندگان راک از جمله Cliff Burton از متالیکا ، استیو هریس Iron Maiden، جان مونگ از رویای تئاتر و Les Claypool از Primus الهام گرفته شده است.
گدی لی در طول فعالیت هنری خود برنده‌ی جایزه‌های متعددی شده است که از میان آنها میتوان به 6 بار دریافت «جایزه ی مجله ی Guitar Player» ، بهترین نوازنده باس و دکترای افتخاری از دانشگاه نیپسینگ کانادا در سال 2014 اشاره کرد. نام او در رتبه ی 13 ام لیست 100 خواننده برتر متال سنگین به انتخاب مجله ی موسیقی آمریکایی«Hit Parader» قرار دارد.

منبع : گراماتون 

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!