معرفی بهترین سیم های گیتار الکتریک

گیتار الکتریک یکی از محبوب‌ترین سازهای جهان و عنصر اصلی سبک‌هایی از جمله راک و بلوز است. پیش از این در بخش آموزش گیتار به انواع سیم‌های گیتار الکتریک و تفاوت‌های آن‌ها در مواد اولیه و کشش اشاره کردیم. در این پست قصد داریم ۵تا از محبوب‌ترین سیم‌های موجود در بازار را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب سیم گیتار الکتریک

این سیم‌ها کیفیت مناسبی دارند و انتخاب بسیاری از هنرمندان بزرگ تاریخ بوده‌اند. همچنین تمامی انتخاب‌های ما دارای گیج ۱۰ (کشش متوسط) است. هرچند کشش‌های دیگر نیز در بازار موجود هستند. محصولی را انتخاب کنید که با سبک موسیقی و همچنین قدرت انگشتان شما سازگاری دارد. در ادامه انتخاب‌های لامینور از بهترین سیم‌های موجود در بازار را می‌بینید.

۱/ ارنی بال Regular Slinky

اسلینکی پرفروش‌ترین سیم‌های گیتار الکتریک در دنیا هستند. شرکت ارنی بال در سال ۱۹۶۲ شروع به کار کرد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تولید تجهیزات گیتار است و گیتارهای موزیک من (Music Man) را نیز تولید می‌کند. سیم‌های اسلینکی در گیج‌های مختلف عرضه می‌شوند و به دلیل تولید انبوه، قیمت بسیار مناسبی دارند.

هرچند بهتر است فریب قیمت این سیم‌ها را نخورید چون اریک کلپتون، کیت ریچاردز، اسلش، جیمی پیج و پاول مک‌کارتنی تنها تعدادی از مشتری‌های این سیم‌های مشهور هستند. در پشت تمامی بسته‌های سیم ارنی بال نام خریداران مشهور این محصولات نوشته شده است. به سختی می‌توان گیتاریست مشهوری را پیدا کرد که نام او در پشت پک‌های ارنی بال هک نشده است.

ما در این لیست پرفروش‌ترین سیم ارنی بال، یعنی Regular Slinky، را انتخاب کرده‌ایم. این سیم‌ها در مدل‌های روکش‌دار نیز عرضه می‌شوند که طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین سیم‌های گران‌قیمت‌تری از جنس کوبالت نیز عرضه می‌شوند که طبق گفته‌ی این شرکت بازدهی بالاتری نسبت به سیم‌های معمولی دارند.

۲/ داداریو EXL110

داداریو یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین سازندگان سیم گیتار در جهان است. در کنار سیم‌های گیتار کلاسیک و آکوستیک، این شرکت سیم‌های محبوب XL را تولید می‌کند که انتخاب بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک (از جمله جو ستریانی) است.

برای حضور در این لیست، پرفروش‌ترین محصول این شرکت یعنی سیم‌های EXL110 را انتخاب کرده‌ایم. هرچند داداریو سیم‌های محبوب دیگری را نیز تولید می‌کند. از جمله سیم‌های NYXL که طبق ادعای این شرکت «نسبت به سایر سیم‌های موجود در بازار بیشتر خم می‌شوند، صدای بلندتری دارند و کوک خود را بهتر حفظ می‌کنند». سیم‌های داداریو تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و هر نوازنده‌ای احتمالا یکبار آن‌ها را امتحان خواهد کرد.

۳/ الیکسیر Nanoweb Light

سیم‌های گیتار الکتریک

الیکسیر در اواخر دهه‌ی ۹۰ به جمع سازندگان بزرگ سیم گیتار الکتریک اضافه شد. این شرکت سیم‌های روکش‌داری را ارائه کرد که کیفیت بی‌نظیر و در عین حال طول عمر بسیار بالایی دارند. این روکش‌ها در دو نوع Nanoweb (که حسی طبیعی و صدایی شفاف دارند) و Polyweb (که صدایی گرم و سطحی کاملا صاف دارند) به بازار عرضه می‌شوند.

محصولات نانو وب این شرکت محبوب‌تر هستند و به همین دلیل نیز سیم‌های نانو وب لایت الیکسیر در این لیست جای گرفته‌اند. هرچند اگر از صدای کشیده‌شدن دستان خود بر روی سیم‌ها خسته شده‌اید، بهتر است سری پولی وب را نیز امتحان کنید.

۴/ فندر Original Bullet

سیم‌های گیتار الکتریک

فندر احتمالا معتبرترین نام در تولید محصولات مرتبط با گیتار الکتریک است. این شرکت که توسط طراح گیتار بزرگ، لئو فندر، افتتاح شد، گیتارهای بسیار مشهوری از جمله استرتوکستر و تله‌کستر را به بازار عرضه کرد. این شرکت همچنین جزو اندک برندهای گیتاری است که در زمینه‌ی تولید امپلیفایر، سیم و پیک گیتار نیز بسیار موفق عمل کرده است.

سیم‌های فندر از ابتدا بر روی گیتارهای این شرکت نصب شده است و در بازار آزاد نیز طرفداران بسیاری دارد. یکی از پرطرفدارترین سیم‌های این شرکت، سری Bullet است. این سیم‌ها در انتهای خود به جای حلقه‌های معمول، نگهدارنده‌ای به شکل فشنگ دارند که تماس سیم با بریج را افزایش می‌دهد. این سیم‌ها با قیمت بسیار مناسب و در گیج‌های مختلف عرضه می‌شوند. سیم‌های نیکل فندر نیز طرفداران بسیاری دارد.

۵/ DR TITE-FIT

سیم‌های گیتار الکتریک

دی آر یک شرکت سازنده‌ی سیم، واقع در نیوجرسی است که سیم‌های خود را با دست تولید می‌کند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. محبوب‌ترین محصول این شرکت، سیم‌های تایت فیت هستند که از نیکل تهیه شده‌ و برای سبک‌های مختلف گیتار قابل استفاده‌اند. این شرکت همچنین سیم‌هایی با رنگ‌های نئون تهیه می‌کند که در بین گیتاریست‌های جوان بسیار محبوب‌اند.

این ۵ سیم انتخاب ما از محصولات موجود در بازار بودند. اگر شما هم از این سیم‌ها استفاده کرده‌اید یا پیشنهاد دیگری دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!