درباره مرلی تراویس merly travis نوازنده و خواننده اسطوره ای کانتری

مرلی تراویس یکی از بزرگترین و تاثیر گذارترین گیتاریست های معاصر است که تکنیک و استایل نوازندگی او تاثیر عمیقی در بین گیتاریست ها داشته است.

تکنیک تراویس پیکینگ یکی از معروف ترین تکنیک های استفاده شده توسط اوست که بین گیتاریست ها بسیار معروف است.

تروایس علاوه بر نوازندگی، خوانندگی و بازیگری را نیز در کارنامه خود دارد او یکی از سوپر استارهای زمان خود بود.

مرلی در 29 نوامبر سال 1917 در رزوود به دنیا آمد. اولین ساز او یک بانجو 5 سیم بود. او در خانواده فقیری زندگی می کرد و پدر کارگر معدن زغال سنگ بود. مرلی در 12 سالگی اولین گیتارش را توسط برادرش هدیه گرفت.

اولین استاد او Mose Rager بود که به شیوه ای منحصر به فرد و توسط سه انگشت به سبک کارگران سیاه پوست راه آهن گیتار می زد.

سبک گیتار مرلی تراویس

سبک گیتار مرلی تراویس ترکیبی از سبک های رگ تایم، بلوز و سبک فولک کانتری است. در سال های 1935 تا 1937 او در یک بند موسیقی محلی مشغول به کار شد که این بند برای رادیو محلی منطقه زندگی مرلی موسیقی اجرا می کرد.

اجرای زنده در رادیو های محلی فرصت بسیار خوبی برای مرلی بود تا تواناهایی خود رو در عرصه نوازدندگی و خوانندگی گیتار به دیگران نشان دهد و او خیلی زود در این مسیر پیشرفت کرد.

او با اجرای در رادیو های مهم تر و قرار گرفتن در گروهای معتبر تر روز به روز به معروفیت خود اضافه کرد. ( توجه داشته باشید که رادیو های محلی در آن روزهای آمریکا یکی از مهمترین راه های معروف شدن و سکوی پرشی برای نوازدنگی و هنرمندان محسوب می شد.

معروفیت مرلی تراویس

اواسط سال های دهه 1940 سال های طلایی برای مرلی تراویس بود. در این سال ها او روز به روز معروف تر می شد و حتی پای او به سینما نیز باز شد.

او در آن ها سال ها به یکی از ستارهای معروف سینمای وسترن نیز تبدیل شده و با ادامه اجراها و رکودهای گیتار شهرت بسیاری را بدست آورده بود.

اکنون مرلی از معروف ترین و شناخته شده ترین موزیسین های آمریکا بود و آوازه او و تکنیک های بی نظیر او در گیتارزدن در همه جا به گوش می رسید.

نکته مهم در نگاه به گیتار زدن بود. در واقع مرلی تراویس بسیار خلاق بود. او هیچ وقت خود را محدود به تکنیک هایی که یادگرفته بود نمی کرد و همیشه سعی می کرد با روش های خلاقانه صدایی را که می خواهد خلق کند.

این موضوع برای گیتاریست های جوان و هنرجویان این ساز می تواند به عنوان یه نکته طلایی استفاده شود. محدود نکردن خود!!!

در زندگی نامه پر فراز و نشیب مرلی تراویس نکات هیجان انگیز و جذاب دیگری نیز وجود دارد که سعی می کنیم در ادامه پست های مربوط به نوازنده اسطوره ای به آنها بپردازیم.

 

دیدگاه ها(0 دیدگاه)

دیدگاهی برای این پست موجود نیست. اولین نفری باشید که نظر خود را در رابطه با این ویدئو بیان میکند!